Assalamuailaikum , My Name Mohd. Khairul Ikhwan , Just call me Khai Or Apeks . 18 y/o . 25 February 1995 . Ipoh Perak . Single Fullstop !

Sunday, December 18, 2011

Cerita Sedih Yang Terpahat Dihati


Assalamuailaikum
kepada you all yang baca kisah hidup khai.thx kerana sudi buka blog khai yang tak seberapa ni :').ketika khai sedang karang cerita ni , khai tengah nanges teresak-esak coz mengenangkan nasib diri yg malang ni ..today khai nak cerita ape yang khai tak suke , khai sedih and khai pendam.sampai khai tak bole nak accept perempuan dalam hidup khai.Korang mesti fikir , "ala, kejap je ni , laki semua same ,pantang nmpak pmpuan "
pada mula nya khai pon fikir bende ni kejap je ,dalam hidup ni kite tak bole bergantung pada nasib 100% , so before berusaha , kite kena cuba ,khai pon cuba lah couple dgn Nur Atiqah setelah di kecewakan beberapa kali :') . tapi hasil nya , tak mencapai target untuk lupe apa yg byk pmpuan bt kat khai , bkn khai teringat kat org tu psl khai syg kat org tu lagi , just tak bole terima dugaan seberat itu , dah berat nak pikul sorang pulak , memang mengambil masa yg lama . smpai skrg , masih terasa lagi sakit tu ..

Ouh maybe korang nak tau mcm mne benda ni bole terjadi kan ? Orait , pmpuan2 yg sebelum ni bt , tkde la perit sgt . bole lagi diterima hati :'/ kite amek yg latest :) coz ni la sejarah paling kejam pernah saya lalui , hanya mampu redha , dan taqwa . biar lah if tuan pnye badan sndiri nak baca , nak marah ? marah lahh . nak benci ? benci lah . sebab ape yg kaw bt , semua betul , if salah kaw pon kaw pling susah nak ngaku tu slah kaw :) sampai dah byk kali kantoi pon , still berdegil .. Ops , lari tajuk :') Okay . We Start it :)

Time tu aku single , and dalam situasi sedih dan sunyi juga lah , time tu zaman myspace lagi :) time tu gile onl , 24 jam online je . mcm skrg juga :') tgh bosan tak bt ape2 , tibe2 ade seorg pmpuan ni say 'Thx add' . mcm biasa la , welcome sume kan . tak lama kemudian , beliau tampil dan berkata ...

Maybe korang tak berapa nampak :') kat situ die tulis 'hai , nak kenal dengan awak bole ?' sejak tu , kami imchat dekat myspace , time tu myspace dah ada imchat dah :D tapi tak canggih sgt. dekat situ mule2 kiteorg kwn , kenal2 , tibe2 panggil "syg "
 bagai , mula2 khai main2 je bt relay . then tibe2 betul pnye melekat pada 13.8.2010 . so kiteorg jalani hidup mcm cpl2 lain . Pada mula nya semua berjalan lancar , tak henti2 senyum time tu :') 


Yes , nampak mcm bahgia kan ? setelah beberapa menjalani hidup yg indah , dugaan dtg berguling2 laju nye ke arah hidup ini , Hati terluka buat kali Pertama di Facebook apabila beliau kantoi imchat dgn seorg lelaki , malangnya ketika itu khai tak reti screenshot . hee . imchat dieorg berbunyi lebih kurang mcm ni :-

P:Hai
L:hai, now cpl dgn sape ?
P:agak2 dgn sape ?
L : serius lah .
P: (soryy ,part ni tak berapa ingat , tapi time ni , P seolah2 tidak mengaku beliau ada bf.)

Yeahh , bayangkan bagaimana rupa seorang lelaki yang menaruh harapan kepadanya kerana hendak "first date" tak lama lagi , menangis didepan laptop . Yes , itu lah keadaan khai ketika itu , khai kecewa habis , lalu khai membuat tindakan terburu2 memutuskan hbgn tersebut , tp memikirkan soal "Sayang" , khai merujuk kembali hbgn tersebut , yes , khai ni seorg yg panas baran , ego kuat . tu yg jadi sebegini :D cpl break cpl break :D . ketika itu , khai sudah pun memaafkan diri nya . khai fikir atas dasar kemanusian , so khai accept die blik . If nak cerita semua nya mmg pnjng berjela la kan, so kite skip skit <3 haha , cpl break cpl break , tibe2 di kecewa kan lagi buat kali Kedua , even kiteorg dah break time tu , tp hati masing2 nak together balik , kisah gaduh berpunca die cntct dgn seorg lelaki , sorang kate lain , sorang lgi kate lain , so kantoi ! Seorg menipu supaya taknak kehilangn khai , seorg lagi menipu jgak kot sbb nak kan si dia ni. 








Tekan untuk besar , time ni khai syg kan die sgt2 , setia , dah lama tak hang out psl nak jaga hati die , khai tk nk skitkan hti die , sebelum tu , khai nak korang tau , sblum kejadian di atas ni , bkn salah die sorang , ada juga slah khai , tapi bile die buat slah , khai bole trima , tp bile khai bt slah , setiap kali gado , mesti die ungkit , nice kan ? :'/ makin lama , die dah tawar hati , die tak nk dgr ckp khai dah . so setiap kali gado , die tak bg chan dah , die pon berani bersuara , tau la keadaan bile sorang pon tak mengalah :') gaduh besar juga time tu , then beberapa bulan lepas tu , first date pon berlaku , kiteorg dpt jmpe stgh jam je time tu psl kesuntukan wktu , khai tak tau jln time tu , takut nak gi sorang , kena pujuk kwn plak , tu jd l lmbt tu :'/ hanya ada satu gmbar je time tu , first meet dekat i-city . bygkan darii bb ke i-city . hee . 




Err sorry , agak kabur skit , camera Blackberry , bkn okay sgt .>.< hee . err skip kan cerita ke second date :D hee. Second date plak kami jumpe dekat sg.petani kedah , kg nye , yahh , khai sanggup pertaruhkan nyawa khai untuk pergi ke sana semata2 ingin menunai janji khai, die rindu khai , khai tknk tgk die sedih , khai iktiar pelbagai cara untuk jumpa die , alhamdulillah , mak khai baik , support khai skit tuk pergi die , mak khai suke tgk khai dgn die :'/ thx to eja coz sudi teman khai , khai tak tau nak terima kasih mcm mne dgn eja :'/ iloveyousys , obbey too <3 you are the best syster forever :'(




Yeah , time ni kenduri k.eryn , kakak kedua kepada beliau , kakak die khwin , alhamdulillah :') khai ingat lagi , lepas die bg baju elmo tu , die ada ckp , if bg baju kat psgn kite , nty tak kekal lama , first awk bg , mmg kite gado besar , tp dapt diselamat kan, second awk bg kameja t tu , :'/ ... awak ingat lagi tak saya nanges bwk pokok dpn awk? haha , mesti ingat kan ? yes , berat hati khai coz dpt tau esok nak balik dah :'/ mean kite kenal jauh time tu :'/ eja plak bole tibai snap gmbar tgh nanges :'/ haha.sumpah tak dpt tahan :'(




Haa , bengkak kan mata ? haha , terlalu sedih , time balik tu lagi la , dalam bas eja je tau :'/ then bile smpai ipoh , kami txt mcm biasa , start situ mcm2 janji kluar, and insyallah khai nak tunaikan janji khai , tapi ape kan daya , tak kesmpaian , jodoh tkde kan :'/ time tu pon kite ade cpl break gak , sampai satu masa awk dah tawar hati dgn khai , khai dah takut gile kehilangan die time tu , then time tu kite ade cpl blik , tp tak bahagia mcm dlu , smpai mcm2 benda saya merungut , psl panggilan , and mcm2 lagi , time tu juga khai kenal dgn seorg budak perempuan berperangai setan ! yes , mane tak nye aku benci pmpuan , yg busuk kn nama aku , tgk la , perempuan jgak , fall in love dgn aku pnye psl , sggup kaw rosakkan relay org ! swear kaw kejam , time tu aku mampu berdoa agar tak kehilangan dia . tapi kaw bt lagi fitnah psl aku . tu bt die benci aku , smpai skrg kan? aku tau . naseb kaw ni budak lagi , tak matang , bodoh sape percaya ckp die ni . bangang ! ramai lagi membe aku yg kena dgn kaw ni , membe2 aku sume kena . betul ape yg aku pernah dgr , mulut seorg perempuan boleh buat ramai lelaki dapat dosa . Yaallah , why ade org mcm ni :'/ kejam nya , berat sungguh dugaan ni aku nak pikul sorang :'( .. then relationship kiteorg terputus , tapi die seakan2 tau khai tak bole hidup tnpa die , khai rujuk balik , alhamdulillah die trima  . tapi 50-50 juga die nak percaya khai , syukur , beberapa mggu lepas tu , semuanya berjalan lancar , time nak habis raya 2011 , family die bt open house , dari ipoh merantau lagi aku ke negeri orang , yeah , rawang selangor <3 ketika openhouse itu , khai rasa diri khai ni dah mcm sebahagian dalam family die , 


yes , ini lah kali terakhir khai jumpe dgn die , maybe sampai bile2 khai tak dpt jmpe die dah , coz die dah benci khai sedalam2 hati nya , kerana dengar fitnah org , mulut org kite tak bole tutup kan? fitnah pon ikut tuan pnye bdn nak percaya or tak , perempuan if pasal maruah die dirosak kan oleh laki , mmg org akan tunding jari kat laki , padahal tak tau benda tu betul or tak , mcm khai ckp td , mulut seorang perempuan bole bt ramai laki masuk neraka , kat dunia kaw seronok , tggu akhirat tgk :'/ dunia skrg , manusia sanggup buat apa saja untuk dapat kan keinginan hati . Sungguh tak adil :'/

lepas break , macam2 cerita plak khai dengan , kate kbykan kali kite break , bile anda single , sebenarnya , anda ade bf and someone special , then time kite cpl , anda ada cntct dgn laki , kutuk saya :'/ mcm2 lagi saya dgr , mcm mne saya tak benci perempuan ? ex2 saya semua ada bt mcm ni , bile mule2 cpl dlu , sweet je ayat , eh saya tk mcm tu lah , jgn sma kan saya dgn prmpuan lain , tapi realiti nya , semua sama . yes memang saya kdg2 bz dgn job saya , smpai abaikan awk , tapi bkn selama nya saya abaikan awk , time ketiadaan saya , awk curang belakang saya . thx :') awk skype , awk guna fb org lain chat dgn laki , patut setiap kali sye bukak fb awk , suci je tkde pape , pelik juga onl tp tak bt pape , rupe2 nye ade udang di sebalik batu , niat di hati bukan nak mengutuk atau nak memburuk2kan kamu , tp sekadar pengajaran , kepada korang yg baca ni , yg kenal siapa yg dimaksudkan ni , jika nak tgk org bertikam lidah dgn saya , benci saya , bg la blog ni kat tuan pnye bdn , saya redha . saya banyak musuh :'/ tambahkan lah lagi , pastu bunuh saya okay ? Semoga bahagia dengan hidup korang :')

Kepada sesiapa yg tau cerita ni , sorry if ada yg tak betul , bukan semua khai ingat , mne yg khai ingat je khai tulis :') lama kan . dari 13.8.2010 until raya haji tahun ni :')

To my ex , and all my ex , May god bless you :')
takecare :'/
if khai ade buat salah kat you all , maafkan khai ,
manusia memang takkan lari dari membuat silap , dosa :')
Jika anda pernah rasa sebegini , maafkan khai ,
Jika anda tetap dengan pendirian anda , sikap ego anda , kebenaran anda, 
teruskan lah . Maybe suatu hari nanti kebenaran ex anda ini akan terpancar dalam tidur anda mahupun depan mata anda atau di fikiran anda bile anda berfikiran terbuka dan positif :'/
Salam .
Mohd.Khairul Ikhwan Bin Raman Ali
:'/